App ziet de bui al hangen - Reisverslag uit Yangshuo, China van THE4GO2CHINA - WaarBenJij.nu App ziet de bui al hangen - Reisverslag uit Yangshuo, China van THE4GO2CHINA - WaarBenJij.nu

App ziet de bui al hangen

Door: Wim

04 Mei 2014 | China, Yangshuo

De weer App had gelijk, het regende toen we wakker werden. Het was de voorbode van een regenachtige dag.
Na het ontbijt was het echter droog en we waagden een loopje naar Yangshuo. De temperatuur was nog vrij hoog en als het zonnetje doorkwam was het zelfs zeer warm. We konden helemaal langs de rivier, via de langgerekte toeristisch ingestelde markt lopen (nep jade paashazen!!!). Cees Jan scoorde een mooie pet met rode ster er op. Het beeld is vereeuwigd door Marja en bij oproep beschikbaar. Annemieke kocht wat tijgerbalsem voor haar gekwetste achilleshiel.
Het werd verder een hoog winkeltjes gehalte. We keken onder andere naar een masker en een mooi beschilderde doos. Maar in beide gevallen lag de vraagprijs en ons aanbod wel mijlenver uiteen. Eén dame smeet werkelijk haar notitieboekje waar ze bedrag op had geschreven in een hoekje. Zwaar beledigd ;-)
Na nog een kop koffie en een drankje op een terras genuttigd te hebben gingen we na aanwijzingen van een Chinese dame op zoek naar een apotheker. Marja wilde iets tegen de jeuk en irritatie van haar muggenbulten. Na moeizame communicatie werd onder andere tijgerbalsem in een spuitfles aangeschaft. Annemieke slaagde er in niet in geschikte tape voor het fixeren van haar achilleshiel te vinden.
Hierna ging het wat harder waaien en we dachten dat het beloofde onweer zou losbarsten. Er kwam geen onweer, maar wel regen. Het laatste deel van de terugtocht werd onder de paraplu afgelegd.
De rest van de dag bleef gekenmerkt door regenbuien, afgewisseld met een enkele opklaring. We zijn lekker voor onze kamer op het terras een boekje gaan lezen met een heerlijk kopje thee er bij. En er werden alvast voorbereidingen getroffen voor de transfervan van de volgende dag: koffers alvast inpakken.
We aten 's avonds wat later, waarbij Annemieke twee grote en twee kleine borden kocht van het hotel. Ze had gevraagd of ze die mocht overnemen, omdat ze die zo leuk vond. En zo geschiedde...
Weinig nieuws dus vandaag vanuit China...